•   Tel: +90 216 376 2453
  •   E-mail: info@peceotomotiv.com
    Sahibinden 

 

Nissan Navara Gold! Navara tutkusu ve aracın hikayesi.

Özellikle pick-up aksesuarları alanında ürettikleri ve ithal ettikleri kaliteli ürünlerle dikkat çeken Peçe Otomotiv’de iki nesil aynı anda işe dört elle sarılıyor. Cihan Katmer, Navara tutkusunu ve aracın hikayesini anlatıyor…

Öncelikle tüm 4×4 Dünyası okurlarına merhaba. 15 yaşımdan bu yana, otomotiv aksesuarları sektöründe faaliyet gösteren şirketimizde pick-up araçlarını ile içli dışlı olduğumdan dolayı bütün pick-up modellerini inceleme fırsatı bulu- yordum. Yıllar geçtikçe bu araçların gelişimini, neler eklendiğini, nelerin iptal edildiğini çok yakın- dan takip edebilme fırsatına sahibim. Açıkçası söylemek gerekirse bu sektörde yetişmiş biri olarak günümüzde ki pick-up araçların geldiği nokta gerçekten standardın çok üstünde. 2016-2017 yılında gelen yeni modeller için şunu çok içtenlikle söyleyebilirim ki; Bu araçlarda bulunan teknolojiyi ve donanımları sUv grubuna dahil olan araçlarda aramaya kalktığı- nızda fiyatlar minimum 300 bin TL den başlamakta.

Belki de yaşımdan kaynaklı olan durumdan ötürü benim ilk aracım pick-up değildi. 19 yaşımda babamın bana binek bir otomobil alması ile araç sahibi olma serüvenine başladım. Babamın 2008 model tamamı ile ağır arazi şartları için hazırlanmış Nissan Navara aracı ile benimde ufak tefek kaçamak tadında gezilere gitme fırsatım oluyordu. Zaman ilerledikçe bu araçlara olan ilginin artması inanın beni çok mutlu ediyordu. Birçoğu müşterimizin ve tanıdıklarımın bu araçlar için gündelik hayatta kulanım zorluğu ve büyüklüğünden şikayet ettiğini hep duyuyordum. ve bende 2013 yılından bu yana yakından takip ettiğim yenilikleri özellikleri göz önüne alarak 2016 yılında pick-up sahibi oldum.

Yeni modellerde seçenek çok fakat bu araçlarda benim aradığım yani izlediğim yol şöyleydi; sonuçta binek otomobilden geçiş yapacaktım, binek otomobille bu aracın performansını bir tutmamam gerekiyordu. ayrıca ben arabada gerçekten konfor ve teknoloji arayanlardanım. Yani demek istediğim 2016 yılına gelmişiz bir araçta deri koltuğun, koltuk ısıtmanın, double din ekranın ve navigasyonun standart olması gerektiğini düşünenlerdenim. Benim seçeneğim 2016 model Nissan Np300 Navara oldu. aracın arka kısmında makas olmaması benim gibi gündelik kullanacaklar için ilk dikkat çeken özelliği idi. renk olarak gerçekten Nissan’ın çok başarılı olduğunu söylemek istiyorum. Benim aracımın rengi Çöl sarısı olarak geçiyor, görür görmez ilk tercihim bu renkti.

2016 Haziran ayında şuan ki aracım olan Nissan Np300 Navara 4×4 Platinum modelini sipariş verdik. aracımı teslim aldıktan sonra 1 hafta boyunca hiçbir değişiklik yapmadan standart olarak kullandım ve gerçekten aracın konforunu, teknolojisini, gündelik hayatta ne kadarda sorunsuz kullanılabilirliğini tamamen anlamış oldum. ardından ufak dokunuşlar yapmanın zamanı gelmişti hedefim belliydi, bu aracı gündelik hayatta kullanılmak üzere tasarlayacaktım ve bundan sonrası benim tasarım fikirlerime ve ekibimin kaliteyi benimsemiş şekilde tasarlamasına kalıyordu. Öncelikle eski bir binek otomobilci olarak yapılması gereken tabi ki de cam filmi idi. Ön cam dahil amerikan Lumar cam filmi yaptırdım. akabinde aracı iki renk üzerine kombin etmek istiyordum. Krom parçaları direk söktük ve Ön panjurun krom kısmını, krom sis kapaklarını, krom kapı kollarını, gri renkte boyalı tavan barı ve basamağı piano black renginde boyadık. Bence bu araba için bu işlem nokta atışı oldu.

Yeni modellerde seçenek çok fakat bu araçlarda benim aradığım yani izlediğim yol şöyleydi; Sonuçta binek otomobilden geçiş yapacaktım, binek otomobille bu aracın performansını bir tutmamam gerekiyordu.

Nissan üzerinde uzmanlaşmış şirketimiz bu aracın çizgilerini daha da belli edecek şekilde hazırlamış olduğu Premium Hardtop ürü- nümüzün montajını yaptık. Fakat daha bitmemişti! Uluslararası fuarlara katılmanın verdiği dene- yim ile bu araç için yapılan bence en başarılı body-kit setini ülkemize ithal ettik. aracın 2 renk üzerine kurulması gerektiğini düşündüğüm için bu seti gövde renginde boyattırdım ve ön tamponda yine piano black hatlar ile daha sinirli bir görüntü elde ettik.

Gündelik bir araç tasarladığımdan, aracın arazi kabiliyetini kısan 18” jantların bana bir dezavantajı bulunmuyordu. standart jantlara 265/65/18 ebadında BF Goodrich all-Terrain a/T lastik seçimi yaptım ve hem lastik iz boyunu genişletmek hem de biraz daha kaslı görünüm elde etmek istediğimden 50mm çapında spacer taktık. ardından böyle bir araç ortaya çıktı. Şu an aracımı tamamen gündelik olarak kullanıyorum, günde 50km yol yapıyorum ve inanılmaz derecede mutluyum.

4×4 Dünyası ekibine benim de aracımı böyle güzel bir platformda tanıtma sergileme fırsatı sağladığından dolayı teşekkür ederim.